Vybrány jsou případy, kdy se hlasovalo o zavedení obecného (celostátního) referenda v ČR v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. U každého takového hlasování je určeno, která varianta (pro návrh, nebo proti návrhu) podporuje zavedení institutu referenda v ČR.
Do aplikace nejsou zahrnuta hlasování o pozmeňovacích návrzích, protože u nich je přínos pro institut celostátního referenda často subjektivní, ani hlasování o zařazení, vyřazení či přesunutí projednávání návrhů na zavedení celostátního referenda v rámci programu schůze, protože taková hlasování nelze strojově vyhledat.
V případě hlasování, kdy je pro přijetí návrhu vyžadována prostá většina (tzn. nadpoloviční většina všech přítomných poslanců), má zdržení hlasování stejný faktický význam jako hlasování proti, protože poslanec, který se zdržuje, zvyšuje kvórum nutné pro přijetí návrhu a zároveň nepřispívá svým hlasem k jeho překonání. V případě hlasování, kdy je pro přijetí návrhu vyžadována absolutní většina (101 nebo 121 hlasů), má i neúčast na hlasování stejný faktický význam jako hlasování proti, protože poslanec, který se hlasování neúčastní, nepřispívá k překonání kvóra. Tyto skutečnosti jsou v aplikaci zohledněny.
@skopmichal
@kamilgregor